Jdi na obsah Jdi na menu
 


21. Zpráva

21. Zpráva                   11. 2. – 15. 2. 2019

Proběhlo

  • Proběhla beseda s odborníkem na kosmonautiku – „ Do kosmu s krtkem“. Děti se dozvěděly spoustu zajímavostí o tom, jak a co dělají kosmonauté v raketě během letů do vesmíru.
  • Také výprava do hvězdárny byla pro děti hodně přínosná. Po velice srozumitelném a poučném filmu o vesmíru se vyptávaly na vše možné, co je k tématu zaujalo.

2 odborníci se nám věnovali trpělivě a nadšeně. Děti také mohly sledovat speciálním dalekohledem slunce. Bylo i příjemné, že jsme necestovali městskou dopravou, nikde jsme tedy nečekali a nevymrzli.

K výuce

ČJ – Procvičovali jsme učivo se všemi vyjmenovanými slovy, které jsme doposud probrali (používáme různé kartičky a texty, interakt. tabuli, zdůvodňujeme, vysvětlujeme, tvoříme věty. . .). Znovu připomínám, aby děti i při d. ú. a jiném domácím procvičování používaly všechny tabulky, aby si samy vyhledávaly správný pravopis. Lépe si správné psaní zapamatují, než když jim pravopis poradíte vy. Také se děti seznámily s určováním čísla a rodů u podstatných jmen. Tento týden budu známkovat některá doplňovací cvičení s probraným učivem – pravopisem i, y. Abych věděla, jak na tom děti jsou, když si cvičení předem nepřipraví. Také již známkuji poznávání podstatných a přídavných jmen, sloves, předložek. Tyto slovní druhy by děti měly poznat již bezpečně. Jak Vaše dítko látku ovládá, uvidíte také – práce pošlu domů k nahlédnutí. Budou buď v červených deskách nebo v kontrolním sešitu. Pokud bude práce s hodně chybami, napíši N – nehodnoceno. Bude to znamenat, že je potřeba učivo procvičovat. Nové učivo : budeme se seznamovat s vyjm. slovy po V. Předpona vy - je hodně těžká, tak nám to dá asi hodně práce. V učebnici se budeme pohybovat na str. 84 – 87.

Ma – Na stranách 39 – 42 v učebnici je učivo, které budeme tento celý týden ještě procvičovat. V PS na str. 41. Od středy také již občas něco oznámkuji. Jsou to různé typy násobení a dělení mimo obor násobilek. Děti mohou ještě používat tabulku. U dělení jsem dětem vysvětlila několik způsobů řešení. Mohou si vybrat, který jim vyhovuje. Vedu je k tomu, aby si pomocné výpočty dělaly na papír, pokud se nevejdou do linek nebo PS. Také děti neustále vybízím, že za mnou mohou přijít po vyuč. , ráda znovu vše vysvětlím. Mám ale pocit, že postupům převážná většina dětí rozumí, jenom některé děti stále brzdí nedokonalá znalost malé násobilky ( na tabulku se dívají moc často – to je zdržuje). V této fázi, kdy počítáme už všechny typy dohromady, je potřeba všechny postupy zautomatizovat, aby se nepletly, tak na tom budeme celý týden pracovat.  G- PS str. 55, 56, 57. Na konci týdne dětem pošlu domů PS č. 1. Dostanou č. 2 . Starý si nechají doma, nebudou jej již do školy nosit.

Prv – Ještě se vrátíme k podmínkám života na zemi. Probereme kapitoly: Půda, Světlo a teplo ze Slunce, Slunce – hvězda. Str. 30, 31.

Přeji Vám pěkný týden V. Smetanová