9. Zpráva
9. ZPRÁVA TÝDEN 31. 10. – 2. 11. a 5. 11. - 9. 11. 2018
PROBĚHLO
- Ve čtvrtek proběhla akce k oslavě 100let naší republiky. Špatně jsem naplánovala rodinný výlet do zahraničí, takže jsem na odpoledním vystoupení nebyla. V hodinách čtení jsme nacvičili pověst“ O praotci Čechovi“. Poprosila jsem p. Holubovou o doprovod dětí a poskytnutí zázemí při odpoledním vystoupení. Celá situace mě mrzela, ale celé vystoupení jsem viděla dopoledne na generálce i ze záznamu. Děti byly báječné, pověst zahrály pěkně a bylo je i slyšet. Dnes ráno jsem jim moc poděkovala, sladkou odměnu dostaly hned po vystoupení a ještě přibude pochvala do ŽK. Moc děkuji všem rodičům herců za spolupráci při nácviku a za vytvoření kostýmů.
PROBĚHNE
- V pátek 2. 11. budeme slavit HALLOWEEN. Tento den se budeme učit ale jinak. Budeme v různých skupinkách plnit úkoly motivované Halloweenem, kde děti sice použijí vědomosti získané ve škole, ale nebudou potřebovat učebnice ani sešity, přinesou si pouze penál. Děti mohou přijít v masce nebo si masku oblečou a doladí ve škole. Pokud můžete, pošlete dětem opět nějaké dobroty motivované halloweensky. Děti budou určitě za každou dobrůtku vděčné.
- Připomínám, že od pondělí 5. 11. budeme společně číst ve škole knihu Mach a Šebestová ve škole. Do té doby by si ji měli všichni opatřit. Dětem ji, prosím, podepište.
- V týdnu 19. 11. – 23. 11. proběhnou konzultační hodiny, kde podrobně probereme prospěch Vašeho dítěte ( Do té doby napíšeme opakovací KP z hlavních předmětů). V příští zprávě upřesním dny a časy KH.
- Průběžně budeme číst příběhy, které děti vytvořily přes podzimní prázdniny. Doufám, že největší práci na nich odvedly opravdu děti.
ČJ – Děti jsou velmi šikovné a kreativní, textu rozumí většina výborně. Ale v plynulosti čtení textu se hodně zhoršily téměř všechny. Nedávala jsem konkrétní „čtecí úkoly“ s tím, že každé dítě bude trénovat hlasité plynulé čtení individuálně podle svých zájmů. Podle kvality čtení mnohých však soudím, že tento úkol neplní zdaleka všichni. Nyní se tedy budu snažit alespoň dvakrát týdně „ čtecí úkol“ dávat. Budu i zkoušet (což už jsem moc nechtěla) čtení na známky do ŽK. Prosím, dohlédněte, aby děti četly doma ještě nahlas i mimo D.Ú. Vím, že někteří doma čtení trénují, je to opravdu poznat. V pondělí 5. 11. bude mít každý v ŽK napsáno, jak na tom se čtením je. V ČJ opakujeme všechno učivo na str. 35 -37 i s použitím jiných materiálů. Práce budu známkovat. Ve čtvrtek 8. 11. a pátek 9. 11. napíšeme diktát na str. 33 a na str. 29. Začneme probírat nové učivo na str. 38 – 40. Zatím se nebudeme učit vyjm. slova po B zpaměti. Hlavně se zaměříme na vysvětlování významu. Mnohým slovům děti vůbec nerozumí.
Ma – V tomto období by měly již děti umět všechny příklady násobení a dělení do 100 bez použití tabulky a tvořit příklady na dělení a násobení k daným násobkům. Ve středu 7. 11. napíšeme KP ze všech typů příkladů, co jsme doposud probrali. Budeme probírat učivo v uč. na str. 21 – 23. V PS vyřešíme str. 16, 17, v geometrii zopakujeme různoběžky a přidáme rovnoběžky – uč. str. 92, 93. V PS str. 50.
Prv – Děti mají učebnice ve škole, používáme je pouze občas. Učím děti, jak pracovat s učebnicí, jak získávat informace, co z textu vyčíst. Učivo, co mají děti na PL v zelených deskách by si měly pamatovat. Jsou to základní vědomosti. Hodně jsme si povídali o tom, proč slavíme 28. 10. Děti by si také měly pamatovat, v kterém kraji je Vrané nad Vltavou a jeho přibližnou polohu na mapě (viz PL). Nyní si ještě podrobněji povíme o Praze. V týdnu 12. 11. – 16. 11. napíšeme z učiva o ČR opakovací test. Bylo by dobré, aby si děti učivo opakovaly průběžně již nyní v hodinách prv. opakujeme stále).
Moc zdravím V. Smetanová